Minneapolis Bloomington

Zaterdag dag 1, Lichte regen
Zo, ik zit nu op de hotelkamer (een oubollig maar net en schone kamer) aan een groot blik Fosters (het Australische biermerk wat in Australie niet verkocht mag worden) verhaal te doen om 05.15 NL tijd. Hier is het nog maar 22.15. Na een goede eerste vlucht op Chicago had de 2e wat vertraging vanwege een onweersbui boven Minneapolis. Maar na een uurtje vliegen waren we toch geheel volgens plan zo rond 18.30 op de kamer. Ff opfrissen en hop naar de op een na grootste mall van de US. Erg groot en mooi! Eerst richting de AT&T om de tel aan de praat te krijgen voor internet en bellen enzo. Dat was binnen 15 min gefixed en we kunnen nu onderweg online wat eea een stuk gemakkelijker maakt daar de camping info, dump station info en nog wat meer tegenwoordig via een app gaat ipv pakken met boeken en folders. Nog even langs de Sears voor een bijl en wat shirtjes en de dag zit er alweer op. Morgen met de tram richting Minneapolis om daar in het centrum wat rond te neuzen en te kijken. Gaaaap.. voor nu welteruste..
Greetz

Dag 2, Zwaar tot middel bewolkt
Vandaag was beter dan verwacht! We begonnen met gestage regen. Onrustig geslapen door het tijdsverschil en een aantal keren wakker. Op moment dat we in de airport shuttle wilden stappen was het nagenoeg droog na een nacht van regen. Op de airport op de tram gestapt naar down Town. We hadden begroot de skyway (8 mile een gangenstelsel tussen en in gebouwen op pakweg 8 meter hoogte) maar we konden gewoon in T-shirt buiten trippelen. Langs hoge gebouwen en langs target field naar de Mississippi. Alleen liepen we parallel ipv ernaartoe. Toen kwamen we langs een soort van OV fiets en na wat wikken er toch 2 meegenomen. Wat een goed idee! We vertienvoudigden te te bestrijken meters en we hebben langs en over de Mississippi gefietst en door parken. Via een trail het centrum uit en door woonwijken (de wat riantere zo te zien). Daar wat gegeten en via wat glooiingen weer terug naar de stad. Tussen de gebouwen door terug naar de tramrails om daar de fiets weer terug te zetten. Wat een mooie groene stad met veel parken en groen langs de rivier.
Met de tram terug naar Bloomington (waar we zitten) om daar de rest van de dag te ‘mallen’
Ik heb een paar HD shirts en een vest, maar helaas was Marjolein onverricht ter zake. Morgen misschien beter. Morgen willen we naar Saint Paul. De andere helft van de twin city’s. Daar moet ook een vrij bekende kathedraal staan die we vast wel tegen komen. We willen de tram pakken maar minnehaha falls (tevens een park) en daar weer op de ov fiets springen en langs de rivier naar Saint Paul fietsen (als het weer het toe laat).
Vandaag werden we weer tevens herinnerd wat een net en gedisciplineerd volk de Amerikaan is. We zijn al een paar keer gevraagd of ze kunnen helpen, men ruimt gewoon de eigen tafel op na het continental breakfast. Straat en stoep vrij van vuil van wat dan ook, want ook daar ruimt men de eigen rommel gewoon op. En men is geduldig. Best wel relaxed.
Groet, Matthé