Valley of Fire,Las Vegas

Dag18&19 Valley of Fire,Las Vegas

Lekker rustig aan gedaan vanmorgen, ontbijtje, koffie, water pakken en tanks legen om de mooie camping aft e rijden richting Las vegas. Onderweg zullen we overnachten in valley of Fire state park. In Washington,UT even langs de HD boer om een engine guard voor m’n brommert op te halen. Ik had ze voor de vakantie aangeschreven en ze zouden zorgen dat het klaar lag wat ook zo was. Ze zitten allemaal goed gesitueerd langs de snelweg en makkelijk te vinden. Deze zat zelfs helemaal goed op de aanrij route naar Zion en het was er ook best druk. Nog even langs de Sears en BestBuy en de route kan zich vervolgen door alleen maar droge bergen en vlaktes. Ik snap niet dat mensen in deze droogte willen wonen maar het zijn er toch zat zo te zien. Na de sappige velden in iowa met graan en vlas en mais kwamen de grasvlaktes met koeien. Nu de droge bergen en dalen met een paar magere struiken. Ook richting valley of Fire state park werd het droger en droger voor zover dat nog kon. Kan ook niet anders want het was in Zion begin 30 en in valley of Fire state park zo’n 35 graden. We kregen best wel een beetje twijfels of dit de beste keus was om te overnachten, maar het is ergens anders niet anders. Je hebt wel lake Mead hier om de hoek (stuwmeer hoover dam) maar dat heeft ook alleen maar kale stenige kanten (uiteindelijk ook canyons) en een paar hellingen om de power boats te water te laten. Dus toch maar doorgereden en zo’n half 3 een plekje uitgezocht met vrij zicht op de heuvels. Een relaxmiddag is ook wel eens lekker. Ze hebben hier powered sites dus de airco kon aan ;-) Stiekum toch weer een mooie spot met mooie vergezichten en zonsondergang. Bij donker op 600 meter hoogte een gemmidelde sterrenhemel. Hier in de natuur met weinig restlicht zie je op een gemm. Sterren avond zo’n 10x meer sterren dan in NL en op een goeie zo’n 50 tot 100x. We waren ooit in yellowstone (2000mtr) waar het geweldig was met de sterren. Daar zag je zelfs wittige wolken met sterren wat samen de melkweg maakt. Maar voor vandaag was dir prima en mooi te zien. Helaas is de fire danger high en mogen we geen open vuur hebben (BBQ & Pit)

Half 8 vertrek om in Noord Las Vegas binnen te wippen bij een 24/7 sports bar & Grill. Al vanaf ver is de mooie skyline van Las Vegas te zien. Bar is makkelijk te vinden en… dicht! K! Da’s lekker… hmm, gelukkig is er plan B en wij verderop naar de MacDonalds voor een ontbijtje en de WIFI. Helaas blijkt deze niet toereikend voor streaming video en zijn we weer veroordeeld tot de radio. Heeft ook wel weer iets gezelligs.

Na de wedstrijd gaan we even langs de outlet’s noord war Marjolein nog wat kleding weet te scoren, en vervolgen we onze weg naar Campground LOA CircusCircus. Het is meer een lap asfalt waar je met z’n allen in een rijtje staat. Maar het ligt aan de strip. Voor US maatstaven dan! Het kost ongeveer 15 min om van de campground door de hotel gebouwen aan de strip te komen. Om een beeld te geven; een hotel heeft meestal een begane grond zo groot als de opp. van Hoog Catherijne en we hebben al 2 keer de weg moeten vragen naar buiten. Sommigen hebben van deze opp. dan nog een 2e of 3e verdieping. Wij de bus in naar het begin van de strip om wat te eten en we vinden een mooi plekje bij het Hard Rock Cafe Las Vegas. Niet goedkoop, maar dan heb je wel een mooi plekje aan de strip met een geweldig uitzicht! Vandaar hebben we Mandalay Bay, Luxor en Tropicana bekeken waar Luxor het meest opvalt: een Piramyde die hol is van binnen met daar het Casino gebeuren en winkeltjes etc. In de buitenrand zitten de kamers die zicht hebben naar buiten maar de deur en galery dus binnen in de holte. Heel apart. In Mandalay Bay hebben we nog wat biertjes gedaan aan een terras wat lag naast de rij om binnen te komen voor een night club waar Nick Rotteveel ? oftewel Nicky Romero (Vond ie vast beter klinken) ging draaien. De rij was iig leuker dan een middag terras in Amsterdam. Allemaal uitgedoste gasten en meiden waarvan de meiden nog strakker ingewikkeld waren dan de ander op naaldhakken die nog dunner waren dan de ander en een aantal niet eens normaal op kunnen lopen wat dan ook weer duidekijk te zien was. Een hoop lol gehad in ieder geval. Rond half 2 weer terug naar onze parkeerplaats om lekker het mandje in te gaan. Balans:

Marjolein 2 dollar inleg (Slotmachine) Blut

Matthé 2 dollar inleg (Slotmachine) Winst 15 dollar