Zion NP

Dag17 Zion NP

Met 6.25 zowaar uitgeslapen vandaag! Normaal blijkt dit 6.15 te zijn ruim voor de wekker. 07.00 Marjolein gewekt en 8.15 de deur uit om 2 hike’s te pakken. We willen de Emerald pool trail en de Narrows gaan doen. De Emerald pool trail loopt tegen de steile wand op hier. Zion is een van de smalste canyons met een van de snelst dalende rivieren. Deze rivier kan erg gevaarlijk zijn vanwege de smalheid en als het water komt van de hoger gelegen gebieden dat hier door een smalle Canyon moet kan het er ruig aan toe gaan. Het is erg druk op deze (en andere) trails en het is af en toe wachten geblazen. Maar goed, de poeltjes zijn mooi en de uitzichten op de rode rotsen ook. Met 5,5 km en een stijging van 100 meter een mooi begin van de dag. Rond de middag even wat gegeten en in het gras bij de in het midden van de Canyon gelegen Lodge gelegen. Rond half 2 de shuttle gepakt naar het einde van de Canyon waar een wandelpad loopt zo’n 1,6 km verder. Vandaar begint de hike naar de narrows: een smaller gedeelte van de Canyon waar 2 riviertjes bij elkaar komen. Dit is een hike over stenen, langs de rivier en door de rivier daar sommige gedeelten zo smal zijn je door het water moet waden wat nu gelukkig laag staat. Met zo’n 10 km is dit een mooie gelijkmatige maar natte hike waar we al met al zo’n 4 uur over doen. Het was een lastige hike maar zeer zeker de moeite waard! Met mooie gezichten en het was weer eens wat anders om over de keien door het water te lopen. Het was een erg mooie dag die niet al te warm was, niet zo warm als voorspeld iig.

Na een vermoeiende dag zullen de lapjes van de BBQ best smaken en zodra we bij de Campground komen gaat er gelijk de fik in.

Morgen wacht Valley of Fire state park, iets boven Las Vegas, ons laatste stuk natuur wat we zullen mee pakken.