Loveland,CO Moab,UT

Dag 8 Loveland

Zoals gisteren aangekondigd zijn we vandaag een aardig eind gaan rijden. Vanmorgen eerst met een detour langs wild (pronghorns(soort antilope), bizons en herten gespot) en toen ongeveer 500 kilometer gereden. Dat is best een eind met een camper dus van kwart over acht tot een uur of vijf onderweg. Daarna even langs een Harley dealer voor een nieuwe aanwinst voor Matthé en een outlet voor mij, waar ik gelukkig nu wel lekker gescoord heb.

Bij de Harley werd ons al gevraagd of we voor de auto(oldtimers) show kwamen… Nee, maar de rest van de toeristen mogelijk wel. Daardoor bleek de camping die we op het oog hadden vol te zitten. Het was inmiddels al tegen 7en en daarom maar voor een pizza bij een ontzettende vreetschuur (Pizza Ranch, geen aanrader) gekozen en nu weer op een parkeerplaats bij onze vrienden van de Walmart.

Prima alternatief als je dan toch al laat bent en niet meer wilt bbq-en en morgen ook vroeg wilt gaan rijden. Dan hebben we weer een 600 kilometer voor de boeg maar dan zonder detour van te voren. Dus ik gok er op dat we dan wel voor vieren op plaats van bestemming zijn… even vragen aan de reisleider waar dat zal zijn… Arches National Park, waar we een dag voor schema aan komen. Hier is het inmiddels niet meer koud maar nog wel bewolkt. Morgen gaan we voor nog hogere temperaturen met zon. Want het kan toch niet zo zijn dat het nu in Nederland beter weer is dan hier??!!! Tot morgen,

Goeiedag, Hier het vervolg vanuit een lekker warm, winderig en zwoel Moab. We hebben vandaag een voorspoedige rijdag gehad. Vertrek om 8:15 en zoals voorspeld: om 15:57 uur stond de camper, waren de slide outs naar buiten gedraaid en stond ik met ons “we-zijn-er-drankje” in mijn handen. Top!

Onderweg een paar hele heftige buien, maar dat maakte het rijden ook wel weer afwisselend. We zijn eerst dwars door de Rocky Mountains heen gegaan. Dit gedeelte bestond uit echt ruige grove hoge bergen met onderaan dennen en bovenop rotsen. Ze lijken dan echt op de Alpen. We zijn zelfs boven de 3800 meter geweest en hebben tussen de skiliften gereden. Er liepen nog mensen met snowboards waarvan we denken dat die omhoog lopen om op stukken sneeuw nog wat te glijden. In Vail lagen de pistes nog voor de helft vol met sneeuw al was een afdaling niet meer mogelijk. Er heerste daar echt nog een wintersport sfeertje. Bizar!

Daarna kwam er een heel stuk door het “Amerika-van-de-droge-bergen” zoals we dat al van andere vakanties kennen. Enorme uitgestrekte dalen met aan de zijkanten een soort wanden van verschillende kleuren en structuren steen. Ik vind dat erg mooi en kan blijven kijken, zeker als de luchten bewolkt zijn of zoals vandaag met wolken en opbouwende buien. Het ziet er dan ieder kwartier weer anders uit en voor ik het door had waren we hier. Prima dus!

We staan hier op een campground aan de rand van een uitgestrekte vlakte. Vanmiddag toen we aankwamen waaide het behoorlijk, maar inmiddels is de wind gaan liggen en de temperatuur is aangenaam. Er zijn welgeteld drie druppels gevallen sinds we hier aankwamen en daarna heeft alleen de zon nog geschenen. Morgen is de verwachting 35 graden en zon zon zon… Kortom: het plan om zo snel mogelijk naar de warmte te rijden lijkt gelukt. Nu maar vroeg naar bed en er vroeg uit om morgenochtend nog wat te kunnen lopen voordat het tè warm wordt. J We blijven Hollanders hè?! We rijden het Park de Arches in om een trail te lopen en dan met de camper de hoofdweg af en viewingpoints bekijken op de terugweg het park uit.