Minnehaha, St Paul, MOA Dag 4 Forest City, Sioux Falls

Dag 3 Minnehaha, St Paul, MOA Dag 4 Forest City, Sioux Falls

Vandaag weer tijdig wakker door het tijdsverschil, lekker ontbijtje en om 9 uur de shuttle naar de lightrail. Even later bij een park genaamd Minnehaha falls er uit. Bij wakker worden was het erg grijs en regende het, maar bij het uitstappen naar het park was het bijna een blauwe hemel. Geen klagen dus. Een mooi parkje met een nog mooiere waterval, dus een goed moment voor wat foto’s. Achter het park hadden we al een parking voor de OV fietsen gespot en die hebben we weer gepakt richting Saint paul dit keer. Op deze mooie manier krijg je toch weer wat meer van de US mee daar je ook door woonwijken komt van diverse gradaties. Halverwege aangepikt bij de Mississippi en deze gevolgd tot Saint paul. Hier staat een bekendere Kathedraal en van verre ziet deze er idd imposant uit. Verder gefietst langs wat oude (voor US begrippen dan) gebouwen, en rond een uur of half 2 daar een bus gepakt terug naar de mall of America. Ik had qua kleding kopen de broekriem wat aangehaald want ik wilde hier eea inslaan. De prijzen liggen hier iets anders dan in NL en betaal je rond de 30 eur voor een merk spijkerbroek (als ze niet in de aanbieding zijn) en heb er ook 4 gescoord, samen met wat polo’s. Kwamen nog langs een G-star winkel, maar wat een kansloos merk is dat geworden zeg. Waar alle kleding hier goedkoper is dan in de NL was een spijkerbroek hier $ 190! Volgens mij willen ze exclusiviteit kweken oid maar dit lijkt averechts te werken. Zo bijzonder is het niet en de winkel was verder zonder klanten.

Uitgeput in slaap gevallen met weer een wat onrustige nacht, op naar dag 4:

Half 8 weer aan ontbijt want we wilden 8.00 de shuttle hebben richting airport alwaar bussen! Jawel, stonden te wachten voor de transfer naar Forest city waar de camper opgepikt moest worden. Een rit van 2 uur. Het was erg druk met de Nederlanders die zoals wij een re-location hadden geboekt. Een camper wegbrengen af fabriek naar de verhuur locatie waartussen je zelf gewoon je eigen route kan indelen als zijnde een gewone huur. Echter heb je wel een hele verse Camper.

Bij de shuttle liet den Hollander zich weer van zijn beste kant zien. Waar de Amerikaan gaat staan achter de laatste en zijn beurt afwacht stort bij het arriveren van de shuttle de Hollander zich op de deur als een stel hongerige Hyena’s waarbij diegene die het laatste buiten was als eerste in de bus is en die het langst stonden niet mee konden. Dit terwijl er genoeg shuttles pendelden om allen op tijd op de airport te krijgen.

Na een lekkere rit zaten we gelukkig in de eerste van 3! Bussen die een camper kwamen oppikken, zo’n 150 man dus. Online al ingecheckt en we zaten gelukkig bij de eerste lichting die naar buiten ging op zoek naar de camper. Korte uitleg van wat we al wisten en toen werden we gedirigeerd naar de onze. En wat voor een! Een 31 ft (pakweg 10 meter) bestemd voor 7/8 personen met 2 slide-outs en een zeer luxe indeling. Poeh hey, alles nieuw en strak en 6 mile op de teller, Geweldig! Heeft niets meer met camperen te maken maar daar klagen we niet over!!! Hup, koffers naar binnen gemikt en wegwezen voor dat de rest gaat steken en draaien op het terrein. Dit is wel iets anders dan de kleinere die we gehad hebben maar dat mag de pret niet drukken. Halverwege de middag op weg naar Sioux falls begint het te regenen. We hadden gepland om boodschappen in te slaan en daarna een state camping te pakken. Echter hadden we geen zin met regen het bos in te gaan. Huiswerk en een app hadden gemeld dat je op de parking van sommige Walmarts (ook deze) mag blijven overnachten. En daar je met een camper geheel zelfvoorzienend bent is dit geen probleem. Even nagevraagd en alles ok. Dus inkopen doen, koffers uitpakken en pitten op dezelfde plek komt dit keer mooi uit. Morgen willen we de city circle van Sioux Falls gaan fietsen, maar dan moet het wel droog zijn. Dit is een parcours van 30 km rond de stadskern alleen voor fietsen en je komt hier langs de mooie falls. Hopen op droog weer dus.

Greetz vanuit een nat Sioux Falls, maar vanuit een riante camper ;-)