SiouxFalls, Badlands NP

Dag5 SiouxFalls, Badlands NP

Voor de verandering weer es op tijd wakker en vroeg aan ontbijt bij een blauwe hemel. De 6,8 liter V10 aan geslingerd en even langs de dollar tree (1 dollar winkel). Vervolgens naar een bike verhuur in Sioux Falls gereden waar we een paar fietsen hebben gehuurd om daar een fietspad rond de stad te fietsen die ook langs de falls komt. Pakweg 34 KM door parken en de stad zonder inmenging van auto’s. Heerlijk. Af en toe even stoppen om te kijken en bijna aan het einde de falls. Een mooie trip bij mooi weer. Beetje jammer dat er bij de falls een beetje een lucht hing van de slachterij (midden in de stad), maar dat mocht de pret niet drukken. Fietsen weer ingeleverd en hop, de Motorhome weer in op naar Badlands NP. We zouden kijken hoe ver we kwamen daar het zo’n 450 km rijden is en de verwachting dat de camping vol zou zijn in het park zelf. Het rijden ging lekker en halverwege maar besloten door te rijden, ook vanwege het ‘gewonnen’ uur door het tijdsverschil. Al dichter bij het park werd de lucht donkerder en donkerder. Park in en een parkenpas gekocht die we in de andere parken ook kunnen gebruiken. De badlands waren al gauw in zich en bij de ingang wat foto’s gemaakt. Ik had gebeld met een nabije camping en die hadden nog plaats. Om daar te komen kwamen we langs de park-camping en deze bleek niet vol. Plekkie uitgezocht en betaald dmv een envelopen systeem. Reçu bij je wagen en poen met rest deel enveloppe in een bus. Een parken camping ligt meest mooier en midden in het park in tegenstelling tot een commerciële. Prik en water hebben we toch niet nodig daar we op de accu en tanks kunnen leven. Zoals het er nu naar uitziet elke 4 dagen even lossen en laden en we kunnen weer verder. Stroom van de accu’s en gas voor de koelkast, en de apparaten laden we tijdens het rijden wel op.

Op de camping bleken we helaas niet te mogen bbqén of een kampvuur te mogen maken; Balen! Bij een biertje naast de camper leken het wolkendek in de verte langs te drijven met een hoop flitsen en zo. Maar het begon toch een beetje terug te draaien onze kant op en het begon dan toch te regenen. Een fiks stormpje met wat weggeblazen tenten was het gevolg, maar ook binnen een uur was het weer droog en weg. Hier is het vannacht écht donker ipv onder de lampen van de Walmart ;-)

Morgen wat wandelingetjes en viewpoints pakken in Badlands NP. Weersvoorspelling is goed, met zon en een graad of 23. Mooi wandelweer dus. Greetz