Badlands, Rapid City SD

Dag 6 Badlands, Rapid City SD

Met een straalblauwe hemel wakker geworden in Badlands NP. Op deze camping staan 9 andere Minnie Winnie’s (staat op de zijkant van de Motorhome) die waarschijnlijk ook aan re-location bezig zijn. 1 Komen we regelmatig tegen op onze trip door Badlands NP. We beginnen onze dag met koffie en ontbijt om vervolgens een stukje terug te rijden naar een paar viewpoints die zicht geven over een paar mooie rotspartijen en vergezichten. Wat ‘selfies’ genomen met de monopod (een telescoop van een meter) en verder het park in. We hadden een 6 km trail op het oog waar we dus ook aan begonnen. Echter werd het pad steeds slechter en slechter. Waarschijnlijk door de regen van de laatste weken alhier. Marjolein d’r hoogtevrees begon ook mee te spelen en na een stuk zijn we omgekeerd wat de sfeer ten goede kwam ;-) Onder een licht bewolkte hemel en een graad of 24 zijn we verder gereden en hier en daar wat viewpoints meegenomen met opnieuw hele mooie vergezichten. Ik weet niet hoe het allemaal ontstaan is maar het is schitterend allemaal en de foto’s geven het geen van allen goed weer. Halverwege gaat de weg naar rechts naar de I90 snelweg. Wij kiezen echter voor een gravelweg rechtdoor waar wat Bizons moeten lopen. Een weg van 25 mile die wel weer beter aan sluit voor de plannen om via Rapid City SD de Black Hills in te gaan. En idd we komen een paar kuddes bizons tegen en wat Prairie honden en Pronghorn’s. We rijden de gravelweg af (die overigens prima te rijden is) en gaan naar rechts richting Rapid City. We zijn op tijd en liggen voor op schema daar Badlands iets kleiner is dan we dachten en de wandeling van een uur of 2/3 niet doorging. We wippen bij een BestBuy naar binnen voor een nieuwe lader voor de laptop daar het pinnetje van de oude defect is. Daar in de buurt is ook een Harley dealer (hoe toevallig) en dat is weer een goed moment om een T-shirt te scoren!

De RV app gaf tevens aan dat er 10km verder een camping was en daar zijn we naartoe gereden en we konden onze wagen inparkeren. Helaas geen kampvuur, maar eindelijk: BBQ! Onze bij de walmart aangeschafte BBQ lag al 2 nachten onverricht ter zake in het vooronder en kon eindelijk aan de bak. Onder het genot van een biertje hier en daar wat lappies omdraaien. Kamperen is hard werken! Voor die met een tentje, maar op het moment niet voor ons. Bij half donker zien we nog een echte meteoor langscheren. Niet zo’n lullig streepje in de verte, maar schuin boven ons relatief dichtbij een echte witte bol met een staart die verderop gloeiend uitdoofde. Echt gaaf om te zien.

Morgen de Black Hills in naar Mount Rushmore en Custer state Park. We hebben er zin in.